Returpolicy
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från den dagen som du har tagit emot den beställda varan.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@eurobazr.se I ditt meddelande ska du ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Om du handlar öven 1000 kroner vi står för frakt och du handlar mindre an 1000 kroner du stor för frakt . Leverans och du skickar produkterna vid retur enligt angivna reglerna. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med det ursprungliga värdet vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
smycken och produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.rodukter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.Specialtillverkade produkter, som har skräddarsytts speciellt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster såsom film och foto som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en felaktig vara.Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@eurobazar.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden. Se www.arn.se